Prawdy życiowe w reklamach?

telewiz

Popularne jest stwierdzenie, że w telewizji są filmy w przerwach między reklamami, a nie odwrotnie. Czasami jesteśmy skazani na ich oglądanie, czekając na film, w przerwie serialu,  a często reklamy lecą w tle bez konkretnej przyczyny. Spotkałam się nawet ze stwierdzeniami, że oglądanie reklam jest fajne, ciekawe i przyjemne.

Co przyjemnego jest w słuchaniu po raz miliardowy „…skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek…”? Albo informacjach o proszkach do prania, aksamitnych wafelkach, puszystych serkach i jedwabistych szamponach? Ano oprócz samego celu reklamowego, ma ona oprawę graficzną, dźwięk, muzykę, a nawet efekty specjalne. Tak, tak, mówcie co chcecie, ale reklama stała się dzisiaj sztuką. Co prawda w większości komercyjną, ale istnieją też takie, które mają niesamowity przekaz.

Kilka minut, które może zmienić życie

Pewnie ją już kiedyś widzieliście, ale to nic. Można ją oglądać wiele razy, a zawsze będzie aktualna.

A ta mi się bardzo podoba ;). Pozytywna i odważna.

Reklama Apple. Myśl inaczej, działaj i rusz tyłek, rób na przekór małemu ludzikowi w tobie, który się boi i nie chce stawiać się w trudnych sytuacjach, dąż do celu, wyróżniaj się, by osiągnąć coś wielkiego. Ludzi, którzy tak postępują możesz doceniać, nienawidzić, ale nie jesteś w stanie ich ignorować.

Przypomina mi się dzieciństwo. Ta muzyka uruchamia w mojej głowie szufladę ze wspomnieniami z dawnych lat.

Najpierw musisz pokonać siebie.

Zabawna i humorystyczna. Nie poddawaj się, choćbyś sprawiał wrażenie małego i nieporadnego!

3 główne ważne zasady.

  • Traktuj siebie z dystansem i akceptuj swoje wady.
  • Nie porównuj się do photoshopowych modelek w magazynach, bo po to są one tworzone, by właśnie ponarabiać odbiorcom kompleksów i zachęcić do kupna np. kremu.
  • Mniej układaj swoje włosy. :)

Tyle wymówek, odkładania na inny termin. Wszystkie te codzienne wymówki, niechcenia, brak chęci wczesnego wstawania są śmieszne w porównaniu z tym, co jest w stanie osiągnąć człowiek. Podczas, gdy Ty musisz zebrać pokłady nadludzkiej energii, by wstać z łóżka (a, co dopiero pobiegać!), ludzie dokonują rzeczy niemożliwych, przebiegają maraton, wspinają się po zabójczych szlakach.

Just do it!

Wybierz się w podróż. Daleko, w nieznane, poznaj inny świat. Spełniaj marzenia.

Ostatnio na YT ukazała się ta reklama. Zawsze przełączałam ją, ale pewnego razu obejrzałam ją do końca. Głównie dlatego, że zobaczyłam, iż jest po angielsku i ma napisy, a nuż nauczę się czegoś nowego. Oto ona.

Troszkę może ckliwa, ale ma prosty przekaz, uwierzmy w swoje piękno.

7 responses to “Prawdy życiowe w reklamach?

  1. ja również z tych dzików ktorzy nie mają telewizora. Moimi reklamami ponadczasowymi, z ktorych zawsze śmieję się do łez jest cykl reklam piwa Budweiser „wassup” Nie wiem czy nie pojdzie do spamu z powodu ilosci linków ale spróbuję
    – pierwsza zeby zrozumiec o co chodzi http://www.youtube.com/watch?v=JJmqCKtJnxM
    jest ich cała seria z tymi panami
    a potem kilka w tonie tych panów, z babciami:

    przesmiewcza http://www.youtube.com/watch?v=eZP2pkU0Kbc
    a nawet reklama dostawcy ryb z rabinami ..ktora zaczerpnela ten sam pomysl

    Pozdrawiam
    a raczej wassup!

  2. Jak widzę, dużo osób wydziedziczyło telewizję. Ja również jej nie oglądam, mogę sobie wyobrazić bez niej życie. Gorzej z Internetem, zajmuje mi mnóstwo czasu, ale nie sądzę, żeby był to czas stracony. Choć ostatnio staram się go ograniczać, bo nie chcę zaniku mięśni i siedzenia przed ekranem 24/7. Polecam zrobić sobie czasem dni off-line ;D.

  3. Zwykle nie mam żadnej styczności z telewizorem, bo nie mam i nie potrzebuje (może do Play Station by się przydał, ale tego ostatniego też nie mam, więc problem rozwiązany), ale kiedyś uważałam, że reklamy to najciekawsza część programu. Niestety ostatnio wydaje mi się, że reklamy również schodzą na psy, a te dobre są przytłoczone przez jakieś żenujące wygłupy wariatów. Szkoda.
    Świetny artykuł! :)

  4. Reklam nie oglądam z prostej przyczyny, nie mam telewizora.
    Te zaprezentowane u Ciebie oglądnęłam z wielką przyjemnością i zgadazam się z Tobą w 100 % to sztuka z silnym przekazem

  5. I to właśnie jest wspaniałe w czytaniu cudzych myśli :) Ja tylko negatywnie o reklamach pisałam, wyśmiewałam i przeklinałam, mimo, ze z Tobą zgadzam się absolutnie! Tylko, że o tym już nie napisałam, że są takie perełki, które warto milion razy oglądać.

Skomentuj

