Grafika 3D

hurry

Zacznij tworzyć!

Tworzenie jest jedną z najwspanialszych rzeczy, jaką możemy robić na tym świecie.

Możemy biernie obserwować świat, korzystać z tego, co zrobili inni, ale, moim zdaniem, najświetniejszą możliwością jest zmienienie świata poprzez dodanie do niej cząstki swojej twórczości. Zostawiamy coś po sobie, ingerujemy w cały ten wielki utworzony system, sprawiamy, że naszą muzykę, rysunki i filmiki może odtworzyć mnóstwo ludzi, z końca świata. W empiku pojawia się właśnie nasza książka, to zaprojektowane przez nas reklamy, urządzenia, sprzęty są podziwiane przez innych. Możesz wpływać na otaczającą nas rzeczywistość albo podziwiać prace innych. Do dzieła, dlaczego w gazecie masz czytać o genialnych odkrywcach, artystach, matematykach i wizjonerach? Stań się jednym z nich :).

A wiele dzięki internetowi. Tak, wiem, wiem – z jeden strony zło i uzależnienia, gry komputerowe – ale to tylko stereotypy. Z drugiej fascynujące opcje: w jednej sekundzie ktoś z drugiego końca globu uczy Cię gotować, grać i malować. Żyjemy w najlepszych jak do tej pory czasach, by za darmo, bez wysiłku, znajomości udostępnić i przekazać coś naszego wielkiej rzeszy ludzi. Niegdyś, by pokazać swój talent musiałeś ukończyć uczelnię, zdobyć znajomości, mieć wielki talent, aby zaistnieć np. napisać książkę, wydać płytę, pokazać obrazy. Teraz może to robić ktokolwiek. To cudownie, że możliwość ta jest dostępna dla wszystkich, bo wielkie talenty nie giną i gniją.

Blender narzędzie do tworzenia

Jedną z takich dziedzin, w której możesz bardzo dużo utworzyć jest grafika. To wpis akurat o grafice 3D w Blenderze, bo z tym środowiskiem miałam właśnie do czynienia.

Gdy otworzyłam pierwszy raz szare okienko, przytłoczył mnie ogrom możliwości i przycisków (nigdy, ale to nigdy nie miałam do czynienia wtedy z grafiką 3D). Szaro… Po środku kostka… Ciekawe, ciekawe… Pobawiłam się dwa razy możliwościami, które odkryłam i stwierdziłam, że to nie dla mnie. Później jednak, powróciłam do tego. Nie pamiętam dlaczego, ale wydaje mi się, że znalazłam superhipertutorial po polsku, którego było mi brak (który zaraz wam zaprezentuję :) Tak, to właśnie było to!

Tak wygląda interface:

Od tej pory przygoda się zaczęła. Wiedziałam, że czeka mnie dużo pracy, ale nie wiedziałam, że aż tyle. A że chcę poznać dokładnie funkcje, każdą dokładnie obczajam. Nauka tego programu jest dla mnie wielką przyjemnością, więc nie liczę czasu.

Blenderowe dzieła tutaj.

Acha! Blender to program do robienia grafiki, projektów 3D, a nawet animacji i gier! Genialny filmik prezentujący chyba optymalne możliwości Blendera. Na początek jednak, nie radzę startować z takimi pomysłami. Do robienia tego typu animacji zaangażowana jest cała ekipa, a nie jedna osoba!

Linki do nauki

Tak więc obiecany tutorial, z którego korzystam. Od samego pobrania programu: http://www.youtube.com/watch?v=y8QZEVj_VKQ&list=PLB16D9D8C2EFEFE77

Tu chyba również ten sam tutorial: http://polskikursblendera.pl/nawigacja/spis/

Oraz inne też super, ale dla trochę bardziej wtajemniczonych:

http://tutoriale.com.pl/tutoriale/3ds-max

http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=93

http://cgcookie.com/blender/category/difficulty/beginner/

http://www.blenderguru.com/video-category/tutorials/

2 responses to “Grafika 3D

  1. Szukamy osób pasjonujących się grafiką 3D oraz Blenderem do wspólnego, hobbystycznego tworzenia gier przeglądarkowych. Połącz swą pasję z pasją innych i razem stwórzmy coś więcej

  2. Mój mężczyzna ostatnio z pasją oddaje się zgłębianiu tajników Blendera, ale dla mnie, póki co, to wiedza tajemna i magiczna. Magiczna pod każdym względem, bo pięknie wygląda i daje ogromne możliwości.

Skomentuj

